Zápis z diskusního fóra "Znovuzprůjezdnění Nádražní a Bayerovy ulice?"

Zápis veřejné diskuse z 14.11.2005, 17.30

Moderátorka: Marcela Slížková

Zápis: Hana Bajerová, zpracování zápisu: Petr Šmíd, Martin Nawrath (Nadace Partnerství)

Panelisté:

1.ing Simona Vojkůvková (MÚ Rožnov p.R., vedoucí Odboru správy majetku)

2. RNDr.Václav Mikušek (starosta města)

3. Petr Baroš

4. Mgr.Martin Nawrath (Nadace Partnerství)

5. Mgr.Karel Gardaš

V úvodu každý z panelistů přednesl krátký příspěvek, týkající se problematiky znovuzprůjezdnění Nádražní a Bayerovy ulice.

Ing.Vojkůvková účastníky seznámila s vývojem a současnou podobou Územního plánu (schválen 17.9.2002).

RNDr.Mikušek upozornil na dostatečný počet parkovacích míst ve vzdálenosti do 200m od náměstí.

Pan Baroš vyslovil názor, že obchvat vyřešil problém tranzitní dopravy, dopravní obslužnost náměstí ale zůstala nedořešena.

Mgr. Nawrath konstatoval, že zkušenosti z jiných měst potvrzují, že včasné zapojení veřejnosti do řešení otázek plánování rozvoje obce snižuje riziko budoucích konfliktů a dodatečných nákladů.

Mgr.Gardaš vysvětlil, že právě váznoucí komunikace s veřejností k problematice znovuzprůjezdnění tří ulic v centru města vedla k svolání dnešní veřejné diskuse.

V závěru úvodní části ing.Šmíd (Nadace Partnerství) krátce seznámil přítomné s vývojem pohledu na funkce veřejných prostor a s trendem postupně vytlačovat automobilovou dopravu z center měst.

Poté dostali účastníci prostor k dotazům a k vyjádření svých názorů na problematiku automobilové dopravy v centru Rožnova p.R. Ukázalo se, že zhruba polovina účastníků diskuse si přeje zachování současného stavu (tj. ,zaslepení" Nádražní a Bayerovy ulice), druhá polovina se přiklání k nějaké formě zprůjezdnění obou ulic. Z diskuse vyplynuly tyto zásadní argumenty pro jednotlivé varianty:

 

Zachování neprůjezdnosti Nádražní a Bayerovy ulice

Obnovení průjezdnosti Nádražní a Bayerovy ulice

Obě skupiny diskutujících se shodli na těchto stanoviscích

Dopravní situaci v centru je třeba řešit jako ucelený systém a ne odděleně po jednotlivých ulicích.

Křižovatky u kostela a u Kamenného mostu jsou nebezpečné pro vozidla i pro chodce.

V zájmu bezpečnosti chodců je třeba v součinnosti s městskou policií důrazněji postupovat proti řidičům parkujícím v Nádražní ulici.

Současný stav: Nádražní a Bayerova ul. jsou neprůjezdné

 

Nádražní a Bayerova ulice jsou průjezdné

 

Objektivní klady

Objektivní zápory

Objektivní klady

Objektivní zápory

Nižší intenzita provozu v centru

Komplikovanější podmínky pro dopravní obsluhu

Snazší přístup pro dopravní obsluhu

Zvýšení intenzity provozu v centru

Nižší dodatečné investiční náklady

 

Vyšší atraktivita pro návštěvníky, kteří preferují popř. jsou odkázáni na přepravu automobilem

Vyšší dodatečné investiční náklady

Vyšší atraktivita pro návštěvníky, preferující kvalitní prostředí na úkor vlastního pohodlí

 

 

 

Současný stav: Nádražní a Bayerova ul. jsou neprůjezdné

 

Nádražní a Bayerova ulice jsou průjezdné

 

Subjektivní klady

Subjektivní zápory

Subjektivní klady

Subjektivní zápory

Zlepšení životního prostředí

 

Zlepšení životního prostředí

 

Oživení centra města

 

Zastavení poklesu tržeb obchodníků v centru města

 

 

 

Zvýšení bezpečnosti provozu v Nádražní ulici

 

Související články

Doporučení Nadace Partnerství (01.12.05)

Nadace Partnerství kromě veřejného zápisu vypracovala jako nezávislý subjekt pro město Rožnov doporučení ve věci řešení konceptu změny územního plánu zóny "Jihozápadní obchvat". Doporučení se týkají jednak dalšího postupu projednání konceptu s veřejností a dále samotného rešení dopravní situace.

Jak si představujeme zdravé centrum (10.11.05)

Článek dvou zastupitelů za SNKZR - Vojty Bajera a Petra Kopeckého - o řešení dopravní situace v centru Rožnova.

Petice dělí Rožnov na dva tábory lidí (08.11.05)

Článek z Našeho Valašska k sobotnímu happeningu na podporu petice proti zprůjezdnění Nádražní a Bayerovy ulice.

Komentáře (0)

Poslední aktualizace: 01.12.2005